Contactpersonen

Resengo support

088 – 134 55 00 | Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 09:00 – 17:00

Accountmanager

Erwin Dijkstra

06 – 579 934 466 | Bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 09:00 – 17:00

operationele handelingen

Invoeren nieuwe reservering

  1. Klik in de tafelplattegrond op het plusje
  2. Vul de naam en het telefoonnummer van de gast in 
  3. Geef het aantal personen en de aankomsttijd in
  4. Het systeem selecteer automatisch de eerste tafel in de volgorde, indien je deze wil wijzigen vul je het tafelnummer in naast manuele tafelkeuze
  5. Voer je naam in bij medewerker en klik op opslaan

Verplaatsen van een tafel / reservering

  1. Klik op de tafel van de reservering aan die je wilt verplaatsen.

→ één keer klikken is om 1 persoon te verplaatsen

→ twee keer klikken is om al de personen van die reservering te verplaatsen

→ het aantal personen dat je vastneemt, verschijnt rechts naast je cursor

 

  1. Klik op de tafel waar je de reservering naartoe wilt verplaatsen.

→ Klik je op de nieuwe tafel op één van de getallen die in die tafel staan dan ga je dat aantal toewijzen aan die tafel. Is dit aantal kleiner dan het aantal dat je van de vorige tafel hebt vastgenomen, dan zal je het resterende aantal aan een andere tafel kunnen toewijzen.

→ Klik je op de nieuwe tafel rechts naast het tafelnummer dan verplaatst je sowieso al de personen die je vast hebt naar die tafel.

Sluiten van een shift

  1. Ga naar de tafelplattegrond
  2. Selecteer in de blauwe balk bovenin de shift die je wenst te sluiten
  3. Klik op het groene bolletje
  4. Sluit de shift door op het groene schuifje te klikken, wanneer hij rood is is hij online gesloten
  5. Klik op sluiten

Sluiten van een zone

Van bv een terras is het op voorhand moeilijk te voorspellen wanneer het beschikbaar zal zijn voor reserveringen aangezien het erg weersafhankelijk is. In een periode van goed weer wil je het dan toch vrijgeven voor reservaties.

Er voor zorgen dat je een bepaalde zone enkel op manuele basis per tijdslot beschikbaar wordt, doe je als volgt: 

  1. In Beheer → i-Tafel →  Tafelinstellingen → Zone vink je de vlag Totaal uit voor de betreffende zone →  op deze manier is deze zone standaard niet beschikbaar voor reserveringen
  2. In i-Tafel zie je rechts de zone selector staan (indien u dit niet ziet, dan klikt u op het icoontje om de zone selector te tonen). Hier heeft u een overzicht van welke zones online beschikbaar zijn en welke niet.

 

Je kan een zone online (on)beschikbaar maken door op de 3 horizontale puntjes te duwen en in het nieuwe venster de knop online beschikbaar bij de gewenste zone te veranderen. (als je de drie puntjes niet ziet staan dan moet je even met de muis tot over de zone selector gaan.)

Zoneselector

ZONE OVERZICHT

⚠️ Dit vrijgeven moet je per tijdslot doen. Als je het terras op een bepaalde dag gedurende heel de dag beschikbaar wilt maken moet je dit zowel bij lunch als diner activeren

Reageren op recensies

  1. Navigeer naar inbox
  2. Klik onder inbox onder feedback
  3. Klik op de feedbackregel om te kunnen reageren
  4. Klik op opslaan om de reactie te verzenden naar de gast

Blokkeren van een tafel

  1. Navigeer naar i-Tafel
  2. Klik onderaan de tafel op het tafelnummer
  3. Selecteer “Blokkeren”