STORINGEN
De app start niet of er volgt een foutmelding
De melding dat de server niet gevonden kan worden wordt getoond of het opstart rondje blijft draaien. Het toestel is dan waarschijnlijk verbonden met het verkeerde netwerk of er zijn netwerk problemen. Controleer eerst of het toestel is verbonden met het juiste netwerk, dit netwerk heeft “intern” of “kassa” in de netwerk staan. Om te controleren of je internet hebt zou je dit kunnen checken door iets op te zoeken op het internet. Werkt dit niet en start de app nog steeds niet op, dan ligt het aan het netwerk in het algemeen. Neem dan contact op met XXL Support.
Kan niet aanmelden in de Lightspeed App
De rode balk bovenaan geeft de melding Invalid Token aan. Dit betekent dat de Lightspeed App de vorige dag niet juist is afgesloten. Swipe de Lightspeed App weg en start deze opnieuw op.
Er brandt een rood lampje op de printer
Het rode lampje geeft aan dat er papier zit verstopt of vast zit. Open de printer om de papier verstopping op te lossen en sluiten de klep. Blijft het rode lampje branden? Dan kan het zijn dat de printer oververhit is geraakt, door bijvoorbeeld de papier verstopping, haal de stekker uit het stopcontact en sluit hem na 10 sec. weer aan.
Het blauwe of groene lampje knippert of is uit
Wanneer het lampje op de printer niet brandt of knippert dan heeft de printer geen verbinding. Controleer of de netwerkkabel nog is aangesloten op de printer en vervolgens of de iPad of iPhone je iets op kunt zoeken op het internet. Is de kabel aangesloten en werkt het internet, zet de printer dan even uit en aan. Hij zal dan opnieuw opstarten en verbinding maken.
Er wordt geen tekst geprint op de bon
Wanneer de printer blanco bonnetjes uitprint zit waarschijnlijk de rol verkeerd om of wordt er verkeerd papier gebruikt. Draai de rol om of vervang deze voor de juiste rol printpapier.
Er worden geen bonnetjes geprint
Wanneer de printer geen bonnetjes print en de Lightspeed App een foutmelding aangeeft, dan is het toestel met het verkeerde netwerk verbonden. Zowel de printer/keukenschermen zijn met dezelfde server verbonden als de Lightspeed App. Zodra deze of hetzelfde netwerk zitten zullen er weer bonnen doorgestuurd kunnen worden.